První jarní práce za mnou...

03.03.2014 19:17

Vážení čtenáři,

zima nám letos vlastně pořádně ani nezačala a máme tu rozbřesk jara a s ním spojené práce, které nás čekají.  Ani já nelenil a rozhodl jsem se s Vámi podělit, co jsem již stihl. 8. února se mi podařilo vyset semínka mečíků z loňských křížení. Rozhodl jsem se proces trochu urychlit a zaset je za okno do dvou 80cm truhlíků. Jakmile ubude riziko mrazivých nocí, truhlíky přemístím na zahradu a ponechám je osudu a přirozené selekci - nemíním si pěstovat semenáčky v dokonalých teplých a izolovaných podmínkách skleníku, apod. Jsem toho názoru, že to, co má přežít, přežije a nevitální neperspektivní genetika odejde, přirozeným procesem, sama. Semenáčky neplánuji nijak hnojit ani stříkat, pouze je, dle potřeby, zaliji. Stav výsevu, k 3. březnu, je vidět na fotografii.

 

 

Snažil jsem se ovšem, pro start, semenáčkům připravit dobré podmínky. Po loňských zkušenostech, kdy mi, vlivem substrátu, odešlo, krátce po vzejití, mnoho semenáčků na padání klíčních rostlin, jsem se rozhodl substrát aspoň hodinu poctivě propařit, což, ve finále, velmi pomohlo. Taktéž jsem semínka zkusil ručně odblanit. Loni jsem vyséval semena neodblaněná. Pokud tyto metody porovnám, jednoznačně vzchází lépe semínka odblaněná. Je tedy na každém, jakou metodu si zvolí, obě jsou, samozřejmě, použitelné, což jsem si sám vyzkoušel...

 

2. března se mi také podařilo vysázet brut. Je mnoho názorů a postupů, jak na to, popíši ten svůj letošní. Brut jsem oloupal pouze u kultivarů, u kterých jsem ho loni sklidil málo. Oloupaný i neoloupaný brut jsem, před sázením, nechal 48 hodin namočený ve vodě v kelímkách od jogurtu. Ten, který neklesl na dno, jsem vyhodil. Zbylý jsem sázel do hloubky cca 6 - 7 cm. Způsob jeho označení, který používám, vidíte na fotografii.

 

 

Přeji těm, na které tyto práce ještě čekají, mnoho zdaru. A budu se těšit, když ostatním čtenářům, do diskuze, napíšete, jak to děláte Vy, aby si vybrali to, co jim bude vyhovovat...